Iduna

Prijs op aanvraag

De 15.75 m. Lemsteraak visserman GR4 Iduna behoort tot de snelste schepen van de VA-wedstrijdklasse. Tegelijk is deze als familieschip ontworpen Lemsteraak zeer compleet uitgerust en afgewerkt op het hoogste kwaliteitsniveau (lees meer).

Het luxe interieur biedt met drie hutten ruimte aan het gezin, maar ook aan een complete wedstrijdbemanning. Voorzien van alle gemakken, uitgebreide apparatuur en installaties en de veelzijdige wedstrijdtuigage is de GR4 Iduna in het huidige verkoopaanbod van modern gebouwde, klassieke aken een buitenkans.
Het uitgekiende concept van de Lemsteraak GR4 Iduna is ontworpen door Chris Beuker en in tekeningen uitgewerkt door naval architect Martijn van Schaik. Het bijzonder ruime interieur met een stahoogte van 1,95 is zeer licht door de afwerking in mahonie teak, de geschilderde kraaldelen en de grote koekoek met gehard glas boven de salon. Centrale verwarming in alle ruimten (ook machinekamer en voorpiek). De u-vormige kombuis is voorzien van alle denkbare apparatuur (o.a. Smeg) met 2 koelkasten, vaatwasser, wasmachine en 5 pits kooktoestel (gas). Elektrisch toilet, gescheiden van de douche ruimte. De vele originele details, paneeldeuren, gepareld hang- en sluitwerk en verlichtingsarmaturen zorgen voor een evenwichtige, maar warme en gezellige uitstraling.

De GR4 Iduna is technisch opzicht een zwaargewicht: de John Deere hoofmotor van 138 pk, DRM keerkoppeling en 4-blads klapschroef, gecombineerd met de Wildo boegjet maken het schip manoeuvreerbaar in alle omstandigheden, ook met weinig bemanning. Het elektrisch systeem is uitgevoerd in 24V met een walstroominstallatie en 220VAC in alle hutten. Hydrauliek is aanwezig voor o.a. de vallieren. Alle technische systemen zijn overzichtelijk ingebouwd in de zeer goed bereikbare machinekamer.

Buitenom is deze Lemsteraak afgewerkt in een 2-componenten verfsysteem met antislip dek, en teak afwerking in de kuip. Bij de bouw van het casco (SRF) zijn op alle kritische punten RVS delen aangebracht en is het schip gestraald. De waterverplaatsing is 28 ton, waarvan 2 ton loodballast. De tankinhouden bedragen 1.000 liter drinkwater, 520 liter brandstof en 150 liter zwartwater.

Alle rondhouten zijn van Leospar, tevens leverancier van het roer en de zwaarden. Gekozen is voor Oregon Clear & better en Afzelia. De mast is getuigd met PBO rigging voor de bakstagen. De tuiglier (hydrauliek) is van Strikwerda. De deels elektrische schootlieren zijn van Andersen. Het roer is gebouwd als balansroer en staat garant voor een perfecte besturing, ook onder helling en in zeegang. De zeilgarderobe is van MOlenaar (wit) en zeer compleet. Navigatieapparatuur van Raymarine

Het schip is in 2009 in de vaart gekomen en sindsdien werfonderhouden. De GR4 Iduna heeft een ruim vaargebied, van IJsselmeer en Wad tot Noord- en Oostzee. Het schip is geschikt als directievaartuig en voor charter, maar ook zeer geschikt als familieschip en voor langer verblijf aan boord. De BTW is bij zakelijk gebruik verrekenbaar. Voor financiering bestaan meerder mogelijkheden, waaronder co-ownership via Dutch Classic Yachting Syndicate.

Type Lemsteraak
Designer Van Schaik/Chris Beuker
Bouwer Chris Beuker Lemsteraken/SRF
Bouwjaar 2008
Prijs € (incl. btw)
Prijs extra Prijs op aanvraag
Materiaal romp staal
Materiaal opbouw staal
Lengte 15,75
Breedte 5,35
Diepte 1,00
Waterverplaatsing 28 ton
Ballast 4000
Binnenbetimmering Swythenia Mahonie Teak en geschilderde delen
Buitenbetimmering Teak
Besturing helmstok
Ligplaats Groningen/Lelystad
BTW verklaring ja
CE keur ja
Vlag NL
Inhoud brandstoftank 520
Materiaal brandstoftank staal
Inhoud watertank 1000
Kadasterregistratie ja
Bouwnummer 4
Stijl traditioneel
Niveau luxe
Isolatietype Schuim
Hutten Grote eigenaarshut & 2 ruime kuiphutten (totaal 3)
Slaapplaatsen 7
Stahoogte 1,95
Toiletten Ja
Douches Ja
Verwarming Alle ruimten CV
Warmwater ja
Hydrofoor ja
Koelkast Ja
Kooktoestel 5 pits Smeg
Materiaal potdeksel RVS
Materiaal ramen gehard glas
Materiaal zetboorden Teak
Materiaal mast Oregon clear and better
Leverancier mast Leospar
Materiaal giek Oregon clear and better
Materiaal kluiverboom Oregon clear and better
Materiaal gaffel Oregon clear and better
Leverancier gaffel Leospar
Leverancier zwaarden Leospar
Materiaal roer Afzelia
Leverancier roer Leospar
Materiaal blokken RVS Afzelia
Beslag binnen
Verfsysteem 2 componenten
Gestraald ja
Motormerk John Deere
Bouwjaar motor 2008
Keerkoppeling DRM
Koelsysteem Gesloten kielkoeling
Schroef 4 blads klapschroef
Smering schroefas olie
Voltage 12 ja
Voltage 220 ja
Walstroom ja
Aantal accus 12 stuks 2 volt cellen
Boegschroef Boegjet van Wildo
Navigatieverlichting Aanwezig
Type zeil 1 grootzeil
Kleur zeil 1 wit
Leverancier zeil 1 Molenaar
Type zeil 2 fok
Kleur zeil 2 wit
Leverancier zeil 2 Molenaar
Type zeil 3 kluiver
Kleur zeil 3 wit
Leverancier zeil 3 Molenaar
Type zeil 4 waterzeil
Kleur zeil 4 wit
Leverancier zeil 4 Molenaar
Type zeil 5 halfwinder
Kleur zeil 5 wit
Leverancier zeil 5 Molenaar
Type zeil 6 geen zeil
Kleur zeil 6 bruin
Type lier 1 Schootlieren hand
Merk lier 1 Andersen
Materiaal lier 1 RVS
Type lier 2 Schootlieren elekt
Merk lier 2 Andersen
Materiaal lier 2 RVS
Type lier 3 Tuiglier hydroliek
Merk lier 3 Strikwerda
Materiaal lier 3 RVS
Type lier 4 Zwaardlieren
Merk lier 4 Trydo
Type navigatie 1 Wind
Merk navigatie 1 Raymarine
Type navigatie 2 Diepte
Merk navigatie 2 Raymarine
Type navigatie 3 Log
Merk navigatie 3 Raymarine
Type navigatie 4 Kaartplotter
Merk navigatie 4 Raymarine
Zeilhuiken Ja
Opmerkingen overig Werkelijk mooie Lemsteraak. Zeer compleet uitgevoerd.

Contact